15 juni, 2009

stickspåret klart.



Så nu var stickspåret klart, blev riktigt bra om jag själv får sega det.

vidare så har jag surrat mycke med en mycket god vän om färger och miljö och matrial hit och hit, och rälsballast mm. så pass mycket bollande med ider så att det smitta av sig även på mej. så nu har jag börjat förbättra gods området på banan hade en lite sträka sen tidigare med just ljus ballast på men inte mer. så nu tog jag tag i det området helt och bruka allvar där.
börja på det i kväll en liten bit ska jobba vidare med det i morrn. + att det blev en bestälning på just ballast totalt 7 påsar och mer lim.
så nu slutar det väll att jag står och strör hella den fint målade rällsen runt hella banan. vist den målade ytan är klart mycket bättre än hur rälsen såg ut när jag la dit den mörk grå och tråkig. men men nu blir det ballast för hela slanten runt hela rasket.
lär nog ta sin tid det men det är ingen som har brott om heller, och det är ju en hobby med.

Inga kommentarer:


en vilande "andre lokförare"

mallet

mallet

big boy

big boy

lilla bangården

lilla bangården

patina

patina
kolla S märket