11 september, 2009

kolvagnar




Det är en härlig känsla när en dröm slår in så pass bra som denna, jag har nämligen räknat ut att jag har suckat efter detta lok över två och halvft år, och nu har jag det på min bana och det funkar till och med bättre än förväntat oxå är en mäktig syn detta loket. sen tycker jag att det blev mitt i prick med mitt val av vagnar för ett sånt fint lok måste ju dra en del vagnar oxå så valet blev små två axliga kol vagnar, ett tio tal är precis lagom till min bana och sen på det långa stick spåret på indostridelen får alla plats med helt kanon.


Det ända är väll att hansen får svärta ner fem av dem så att alla smälter i hoppa ?
är visser ligen lite villrödig om jag ska det.
För man kan ju oxå låssa att fem av dem är ny restorerade och tvättade och bättrings målade och de andra fem är o tvättade i nu.

just nu har jag inte kommit fram till något i nu.


men en mycket trevlig syn detta lok och vagnar till samans i alla fall .

1 kommentar:

Tompas sa...

Strålande Tjusigt.


en vilande "andre lokförare"

mallet

mallet

big boy

big boy

lilla bangården

lilla bangården

patina

patina
kolla S märket