30 augusti, 2009

DRÖM LOKET I VÄRKLIGHETEN

"BR 96 MALLET" kung av ånglok








































































Vist är det pampit lok. tycker det ut strålar sån kraft tyngd allt i ett.
översta biden är just den modell-loket som jag ska ha på tomelillabanan.
och översta bilden av de tre i väkligheten är just den som min modell ska efterlikna
de andra två är den tyska modellen i svart med rött chassi, mins lika pampiga de med. men för min del så tycker jag att den mörk gröna är snäppet stiligare.


via ryktes vägen så kommer det att trafikera ett till sånt här pampit lok i sverge har jag hört.

närmare bestämt kring ödeshög trakten har man oxå stora problem liksom i tommelilla att gots trafiken blir bara störe och störe , och då får man ta in större lok som orkar att ta flera vagnar. typ ända lösningen här i tomelilla. och mest troligast även i ödeshög trakten med.

Inga kommentarer:


en vilande "andre lokförare"

mallet

mallet

big boy

big boy

lilla bangården

lilla bangården

patina

patina
kolla S märket