11 februari, 2009

en överblick






som sakt man ska inte syna sin bana så hårt som jag har gjort innan blir rent trött på det för vart jag än vänder kamran så hittar jag massor av ställe som man har missat allså vita gipsfläkar och en annan sak jag har ju rätt mycket med träd på min bana tror det är bort åt 300 st och på de mäst ut studerade ställena har jag oxå missat trä fötterna man ser hela plast foten. och i skogen har jag varit så duktit för där har jag inte missat en ända fot. nä det är skärpnig hansen så här får det inte se ut. när orken vänder till baka så ska jag bara ta mister typ vita fläkar och fötterna på trä och kontaktlednigs fötterna med.
kort o gott bara ta tag i alla mistor innan jag bygger något annat.
vet inte det roligaste men man märker stor skilnad sen när allt sånt är klart.
berget uppe i höger hörn på gammla delen det ska oxå målas i eller om. men där är det inte slarv för jag tror att de första förgerna vi använde var för gammla eller något sånt för där har gipsen suget till sig en bit av färgen med tiden. ser på gammla bilder att det har varit fint där nu är det lite vit pricket där.
USH jag har en del att göra och det gör inte sig själv.
och jag ser ju det varje dag ju. Banan står i vårt vardagsrum.
men just nu ska jag försöka blunda lite och sen ta ett riktigt tag i den.

se bara på dessa bilder vist trevliga men jag ser minst hundra missar eller dyligt. ja ja blunda var det. ska försöka.

Inga kommentarer:


en vilande "andre lokförare"

mallet

mallet

big boy

big boy

lilla bangården

lilla bangården

patina

patina
kolla S märket