28 oktober, 2009

DA 884 gods tåget




har länge stört mej på märklins stora fula koppel först så tog jag av öglan och tungan nja det såg väll bättre ut men det stack ut för myck i min smak bak är det inte så mycket att göra åt för den ska ju dra lite vagnar men fram såg för hämsk ut. så till slut tog jag mod till mej och klippte av det helt och ja nu ser det ju trevligt ut och sen har jag ju orginal skala koppel och brums slangar med så det kommer se rätt trevlig ut sen man får ju inte glömma att loket är ju snart 50år gammal modell snart för just min är en tidig modell presis i början när märklin börja sätta dit ljus ledare på dem. tycker att mitt lok står sig riktigt bra. och sen att jag har piffat upp den gör den gott med rutor och allt annat jag har gjort med den.

Inga kommentarer:


en vilande "andre lokförare"

mallet

mallet

big boy

big boy

lilla bangården

lilla bangården

patina

patina
kolla S märket