18 januari, 2009

operationsbordet del 2


så ny dag så jag tar väll vid där vi sluta i går, idag så byggde jag en någorluna skaplig inredning och sen tog jag tag i chassit. sen var det tid att lack kroppen med bort med DB v65 märkena försiktikt försktigt. sen fick jag än då blanda i hoppa lite röd färg. men men bättra lite svakt blev över förväntan så på med den nya betekninge valde att göra som på lok två nere i brösarp ingen skyllt utan vit märkning. blev ju helt okej det med. var inte helt nöjd med det gula för det var för skrikit så då lack jag det med. och till slut så avrunda jag med ett fyllet lager satin klarlack så att den fick samma lyster som toppen och hur den röda var när jag börja. så vad tycks duger det?
själv tyker jag att det passar som en hanske på banan.

1 kommentar:

Tompas sa...

Toppen vilket arbete du lägger ner,
för mej har det inte hänt någonting.
Har haft lite problem med min hembio och det tar sin tid, men jag kör några varv när jag går förbi anläggningen det klarar tankarna lite
så nu funkar det som de skall.
Tommy


en vilande "andre lokförare"

mallet

mallet

big boy

big boy

lilla bangården

lilla bangården

patina

patina
kolla S märket