15 januari, 2009

RIVAROSSI. och lite små pyssel med






så kom den äntligen mitt rivarossi lok
det blev en blå denna gången. den förra var ju silver grå som jag dum nog sålde. ja ja nu har jag en igen. det är en dröm att köra dessa lok. slår allt när det gäller analogt var så när det var likström och även denna en fabriks ac ströms model. går som en dröm. tar i mot men den slår till och med mina märklin lok (analogt)





rätt fin att titta på har F-lokets nedandel lok modell E-19

















INNAN MÄTET

måst ju titta ju hur den ser ut ju











trött på de gröna vagnarna så då försvenskar jag dem. den tredje med svart tack var bara mall till färgen så jag blanda rätt. första lagert klart här.













lika bra att få till en inrednig då med. och med ljuse och figurer blir det bra.


















ser bra ut så långt














så då var de klara med vita fina dekaler och när jag var igång så blev det + koppel oxå men då ett eget hemma bygge typ isolera det från vagnen och sen dit med + på det funka bra oxå.
så nu släcks det så furt jag kopplar av sista vagnen. :o)

det var det hela från igår :o)

Inga kommentarer:


en vilande "andre lokförare"

mallet

mallet

big boy

big boy

lilla bangården

lilla bangården

patina

patina
kolla S märket